Zakelijk op de Heuvelrug

Zakelijk toerisme is goed voor bijna 50% van de toeristische inkomsten. RBT Heuvelrug & Vallei positioneert de regio als topbestemming voor zakelijke bijeenkomsten. Met gerichte offline promotie (vakbladen & beurzen), online optimalisatie voor conversie en nauwe samenwerking met MICE-specialisten.

Partnerbijdrage

De Zakelijke Campagne is ideaal voor zakelijke locaties, aanbieders van bedrijfsuitjes en specialisten in training & opleiding.

Doelgroep

Eventmanagers, directiesecretaressen en andere zakelijke boekers (NL, groepen van 12–250 personen).

Partnerbijdrage

€ 500,- excl. btw per jaar.

Meld je aan!

Zakelijk toerisme in feiten en cijfers

  • Zakelijk toerisme heeft hoge economische waarde: congresbezoekers besteden aanzienlijk meer dan recreatieve toeristen.
  • ​In Utrecht was zakelijk toerisme (pre-corona) goed voor €1,6 miljard aan bestedingen53% van het totaal in recreatie en toerisme, vooral uit de binnenlandse MICE-markt.
  • ​Zakelijk toerisme zorgt voor 17.550 voltijdsbanen (ca. 50% van de toeristische werkgelegenheid), waarvan 22% op de Utrechtse Heuvelrug.
  • ​Zakelijke bijeenkomsten vinden gespreid en anticyclisch plaats en dragen bij aan efficiënt en duurzaam bestemmingsmanagement.

Plan 2025

In 2026 richten wij ons volledig op het versterken van de branding en zichtbaarheid van de regio als toonaangevende bestemming voor zakelijke bijeenkomsten. De focus ligt daarbij op inspiratie, positionering en verbinding. 

Met online campagnes, een vernieuwde zakelijke website en een sterke inzet op SEO, AI en MICE-platforms vergroten we het bereik onder zakelijke beslissers. Tegelijkertijd versterken we de onderlinge verbinding via netwerkbijeenkomsten, gezamenlijke zichtbaarheid op beurzen en structurele aandacht voor onze partners.

Zo bouwen we samen aan een krachtige, herkenbare regio waar zakelijke bijeenkomsten het hele jaar door hun plek vinden.

Inhoud promotiepakket

  • Keuze uit één of meerdere profielen in de categorie “locaties, trainingen en opleidingen en / of bedrijfsuitjes” op de website zakelijk.opdeheuvelrug.nl;
  • Folder ‘Zakelijk op de Heuvelrug’ verspreid via 110 VVV Informatiepunten in de regio
  • Extra online zichtbaar d.m.v. betaalde campagnes op LinkedIn en het DPG netwerk;
  • Gerichte offline promotie (vakbladen & beurzen);
  • Een plekje in de (online) locatiegids;
  • Een bijdrage aan de Recreatiekrant regio Utrecht;
  • Mogelijkheid tot collectieve deelnames aan beurzen;
  • Specifieke netwerkbijeenkomsten voor de B2B – MICE Markt;
  • Verbinding met andere campagnes van het RBT zoals Vakantie en Kastelen & Buitenplaatsen;
  • ​Mogelijkheid om nieuws aan te leveren voor de nieuwspagina en nieuwsbrief. Dit wordt ook gedeeld op social media.

Meld je aan!

Belangrijkste resultaten in 2025

  • Bijna 1.000.000 weergaven middels LinkedIn advertenties;
  • Ruim 600.000 impressies in het DPG Netwerk;
  • 190.000 bereikte lezers en 150.000 impressies via Elsevier en Telegraaf.nl;
  • 7.200 lezers en 4.500 nieuwsbrieflezers bereikt via MeetingMagazine.nl;
  • Ruim 23.000 websitebezoekers op zakelijk.opdeheuvelrug.nl met engagementduur van >1m55s.

Wil jij hier volgend jaar ook deel van uit maken?

Meld je aan!

Meer informatie?